Sensorfy roept industrie op om professionele verwachtingen te updaten naar het heden

0

Sensorfy, de toonaangevende industry 4.0 innovator, heeft een brede campagne gelanceerd waarin het industriële bedrijven oproept om hun professionele verwachtingen bij te stellen naar moderne maatstaven. Met een pakkende animatie getiteld “The Future is Now” laat de IIoT-ontwikkelaar uit Eindhoven zien hoe industriële toeleveranciers met voorspelbaar onderhoud de slag kunnen maken naar het gewilde ‘Industry 4.0’.

Gijs Meuleman, CEO en oprichter van Sensorfy, licht toe: “Wij zien dagelijks hoe technologische ontwikkelingen zorgen voor versnelling van digitalisering, verduurzaming en efficiëntie. Toch blijken veel industriële toeleveranciers geen idee te hebben van de mogelijkheden die huidige technologieën hen bieden om de bedrijfsvoering te verbeteren. De verwachtingen liggen simpelweg nog erg laag, terwijl de oplossingen al lang geen toekomstmuziek meer zijn. Dat besef willen wij graag creëren.”

Link magazine editie oktober/november thema 2021: Data is key hoe kan het mkb daar winst mee maken? Lees Link digitaal of vraag een exemplaar op: mireille.vanginkel@linkmagazine.nl’

Onderzoek van PWC toont aan dat 9 van de 10 industriële bedrijven meer kansen dan bedreigingen ziet in digitalisering. Toch vlot de digitalisering bij veel organisaties nog maar mondjesmaat. Met deze nieuwe campagne wil Sensorfy de branche meekrijgen in haar visie van een modernere en duurzamere industrie. Voorspelbaar onderhoud wordt gezien als de toekomst. Natuurlijke bronnen zijn schaars en het wordt steeds belangrijker om daar zorgvuldig mee om te springen. Daarnaast leiden minder industrieel afval, meer inzicht in processen en betrouwbaardere onderdelen tot significante kostenbesparingen en beter lifecycle management.

Meuleman vult aan: “Het gaat hier om een verandering van denken. Veel toeleveranciers hebben hun business model ingericht op productie en vervanging van onderdelen. Ze zijn bang dat het nauwkeurig voorspellen van onderhoud en een langere levensduur van onderdelen zullen snijden in hun omzet. Maar juist het tegenovergestelde is het geval. Met slimme technologieën kunnen nieuwe en sterkere business modellen worden geïntroduceerd. Dat is waar wij onze klanten bij helpen. En we hebben nog nooit meegemaakt dat ‘de oude situatie’ rendabeler was.”

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.