Vijf van de negen Deense startups maken kans om in de schappen te komen van Lidl.

0

Negen Deense startups kregen de kans om hun producten te presenteren aan de kopers van Lidl. Het doel was om in de schappen te komen in de winkels van de supermarktketen in Denemarken en in het buitenland. Vijf van de bedrijven hebben het doel bereikt en zijn nu door naar de volgende fase in het proces, waar het erom gaat hun producten klaar te maken om in de schappen van Lidl te liggen!

Op vrijdag 1 maart heeft het hoofdkantoor van Lidl Denemarken in Aarhus het terrein ingericht voor de eerste finale in de supermarktketen en het nieuwe grote innovatie- en ontwikkelingsconcept ‘Lidl Innovate’ van Food & Bio Cluster, dat tot doel heeft de volgende Deense producten voor de winkels van Lidl in het buitenland te vinden.

Negen startups waren vertegenwoordigd op de dag. Ze brachten smaakmonsters mee die de medewerkers van Lidl op het hoofdkantoor konden proeven en waarop ze vervolgens konden stemmen. Gedurende de dag pitchte elke deelnemer aan de kopers van Lidl, die uiteindelijk vijf bedrijven selecteerden die nu met de keten zullen onderhandelen om in de schappen te liggen in de meer dan 150 winkels van Lidl in Denemarken.

De negen startups werden geselecteerd uit in totaal 39 kandidaten, en het feit dat er vijf door het oog van de naald zijn gekomen, is een bron van grote vreugde voor de CEO van Lidl Denemarken, Jens Stratmann: ” Vijf van de negen gingen door – wat echt goed is en wijst op torenhoge kwaliteit onder de negen startups.
Vijf startups die hopelijk op de lange termijn deel kunnen uitmaken van het exportsucces van Lidl Denemarken en exporteren naar andere Lidl-landen”, zegt Jens Stratmann.

Adjunct-inkoopdirecteur, Khalil Jehya Taleb stemt in: Bij Lidl willen we de Deense voedselproductie en de vele ongelooflijk getalenteerde en innovatieve Deense bedrijven die we in het land hebben, helpen ondersteunen. Vrijdag was een van de meest inspirerende dagen van mijn tijd bij Lidl en het was een waar genoegen om zulke toegewijde mensen te ontmoeten die gewoon gepassioneerd zijn over hun producten, ” zegt hij en voegt eraan toe: “Nu zijn we klaar voor de volgende stap voor de bedrijven, die we hopen te kunnen presenteren in de winkels. Ik zie grote kansen in Lidl Innovate en het is zeker niet de laatste keer dat we een evenement als dit organiseren .”

Gerecycleerd bier en sprankelende cider uit regeneratieve landbouw

blank

Link magazine februari/maart 2024 Thema: Verdienmodel van de toekomst voor de BV Nederland. Lees Link magazine digitaal of vraag een exemplaar op bij mireille.vanginkel@linkmagazine.nl

Om deel te nemen aan Lidl Innovate moesten de aanvragers een sterk en innovatief product kunnen presenteren met een productie en een opstelling erachter die het mogelijk maakt om de goederen snel in de schappen van de Lidl-winkels te krijgen. En dan willen ze ook graag zowel een goed verhaal als een lage ecologische voetafdruk. Dit gold voor alle negen deelnemers van vandaag, en in het bijzonder voor de vijf geselecteerden:

  • BRØL, dat bier brouwt van overtollig brood
  • Vebu Foods, producent van plantaardige vleesvervangers voor op het aanrecht in de koelkast
  • Brannatura, dat mengpoeder op basis van tarwe levert met een hoog eiwitgehalte
  • Chogo ApS, dat voedingssupplementen heeft ontwikkeld met een hoge energie- en eiwitdichtheid
  • Green Passion ApS, dat most en cider bottelt en distilleert van regeneratieve en duurzame Deense boerderijen.

” De producten en pitches van vandaag overtroffen onze stoutste verwachtingen. Alle negen deelnemers zijn winnaars, ongeacht of ze vooruitgang boekten of niet, omdat ze fantastische ideeën, oplossingen en producten presenteerden, ” zegt Khalil Jehya Taleb, die eraan toevoegt dat de vier bedrijven die niet zijn doorgegaan vervolggesprekken zullen voeren met de kopers en een business developer bij Food & Bio Cluster Denmark.

De cursus is tot stand gekomen in samenwerking tussen Lidl Denemarken en Food & Bio Cluster Denmark en wordt medegefinancierd door de Europese Commissie en de Deense Business Promotion Board.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics