Noord-Amerikaanse robotverkoop steeg naar 35.804 eenheden met een waarde van $ 1,875 miljard.

0

De Noord-Amerikaanse robotverkoop in de eerste negen maanden van 2022 bereikte recordniveaus, waarbij alle indicaties erop wijzen dat 2022 voor het tweede jaar op rij eindigt met het hoogste aantal verkochte robots in een jaar. Volgens de Association for Advancing Automation (A3) kochten Noord-Amerikaanse bedrijven van januari tot september 2022 35.804 eenheden met een waarde van $ 1,875 miljard, een stijging van 24% voor bestelde eenheden en 27% voor de omzet in dezelfde periode in 2021.

“Aanhoudende tekorten aan arbeidskrachten, gebruiksvriendelijke robotoplossingen en nieuwe industrieën die robotica omarmen, zoals restaurants, detailhandel, bouw en zelfs landbouw, hebben geleid tot recordeenheden die dit jaar hier in Noord-Amerika worden verkocht,” zei Jeff Burnstein, president van A3. “Investeren in automatisering wordt steeds meer gezien als een noodzakelijke stap voor het uitvoeren van veel van de moeilijk te bemannen taken die nodig zijn om vandaag te concurreren, en we zien 2022 eindigen op een nieuwe recordhoogte.”

Q3-omzet stijgt ten opzichte van dezelfde periode in 2021, iets lager dan Q2

Link magazine editie december 2022 | jaargang 24 thema: B2B-marketing: veel meer dan goede klantrelatie opbouwen. Lees Link digitaal of vraag een exemplaar op: mireille.vanginkel@linkmagazine.nl’

Alleen al in Q3 2022 bestelden Noord-Amerikaanse bedrijven 11.901 robots ter waarde van $ 626 miljoen, een stijging van respectievelijk 20% en 22% ten opzichte van het derde kwartaal van 2021. Dit is het op een na hoogste kwartaal ooit, na Q2 2022. Net als in Q2 2022 bestelden automotive-gerelateerde klanten in het derde kwartaal van 2022 meer robots dan niet-automotive klanten, waarbij 55% van de eenheden naar de auto-industrie ging en 45% naar elders. Aan de niet-automobielzijde bestelden de halfgeleider-/elektronicasector (44%), life sciences (33%) en voedingsmiddelen/consumptiegoederen (1%) meer robots dan hetzelfde kwartaal vorig jaar.

“Zoals we zullen zien op beurzen zoals Automate, zijn innovatieve bedrijven over de hele wereld in opkomst met automatiseringsoplossingen voor taken zoals gipsplaatafwerking, schapscanning, voedselbereiding en -service, fruitpluk, ziekenhuisbezorging en meer,” voegde Burnstein eraan toe. “Hoewel de interesse in robots tijdens elk kwartaal in een bepaalde branche kan fluctueren, tonen de gestaag toenemende aantallen de waarde die meer industrieën zien in het investeren in automatisering.”

De Association for Advancing Automation (A3) is de toonaangevende wereldwijde pleitbezorger voor de voordelen van automatiseren. A3 bevordert automatiseringstechnologieën en -ideeën die de manier waarop zaken worden gedaan transformeren. Leden van A3 vertegenwoordigen meer dan 1.100 automatiseringsfabrikanten, leveranciers van componenten, systeemintegrators, eindgebruikers, academische instellingen, onderzoeksgroepen en adviesbureaus die automatisering wereldwijd stimuleren.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics