Smart customization geldt als succesformule voor de Nederlandse hightech maakindustrie. Link Magazine schrijft er met enige regelmaat over. Machine- en apparatenbouwers ervaren een toenemende druk op kosten en levertijden en willen de risico’s op orders inperken. Om toch maatwerk te kunnen leveren, moeten ze inzetten op modulariteit: een product klantspecifiek opbouwen uit slim gedefinieerde standaardmodules. Alleen dan kunnen ze efficiënt en effectief de klantvraag beantwoorden – en productie voor ons land behouden.
Pakken Nederlandse bedrijven deze uitdaging op en hoe brengen ze smart customization in de praktijk? Deze vragen staan centraal in het onderzoek van Maren Vos van de TU Eindhoven waar Link Magazine aan meewerkt. Door uw deelname draagt u bij aan belangrijke inzichten voor de Nederlandse industrie!
Dit onderzoek is bij uitstek relevant voor de lezers van Link Magazine, reden waarom wij uw deelname belonen met een gratis abonnement en/of uitnodigingen voor gerelateerde kennissessies. En uiteraard zullen wij over de resultaten publiceren.