FAULHABER versterkt zijn salesorganisatie, met een nog betere focus op klantgerichtheid en reactievermogen. Binnen het bestaande salesmanagementteam worden de verantwoordelijkheden opnieuw verdeeld. Deze strategische ontwikkeling is van doorslaggevend belang om de bedrijfsgroei naar een hoger niveau te tillen.
De complexiteit in internationale markten neemt toe, en om zijn salesorganisatie hiervoor te versterken heeft FAULHABER besloten om de wereldwijde sales te reorganiseren binnen het ervaren team onder leiding van Managing Director Karl Faulhaber.
Marcus Remmel zal de wereldwijde marktontwikkeling leiden en krijgt de verantwoordelijkheid voor het opzetten van nieuwe verkoopkanalen en wereldwijde activiteiten voor omzetontwikkeling. Hier zal FAULHABER zich concentreren op de meest veelbelovende accounts, doelmarkten en regio’s. Het zal investeren in het opbouwen van gespecialiseerde marktkennis voor met name de markten medische apparatuur, automatisering en robotica. Volker Sprenger is al verantwoordelijk voor de salesactiviteiten en belangrijke klanten in Duitsland, en zal in de toekomst ook wereldwijd belangrijke accounts overnemen. Daarnaast zal hij het profiel van FAULHABER in Noord-Amerika verder versterken. Mireille Deckers-Strobel heeft vele jaren ervaring in CRM (Customer Relationship Management) en leidt momenteel al de Global Sales Operations. Ze wordt nu ook verantwoordelijk voor de sales in Europa, China en Pacific-Azië, voor directe klanten wereldwijd en voor het distributienetwerk. Met hun diepgaande kennis van toepassingen zullen de teamleden de internationale groei stimuleren en de marktpositie van FAULHABER verstevigen.
“Door de herindeling van onze salesorganisatie in handen van ons managementteam kunnen we onze wereldwijde verkoopactiviteiten versterken en nieuw momentum creëren.” zegt Managing Director Karl Faulhaber: “We willen onze klanten ondersteunen om de innovatiekracht in de markten van de toekomst te realiseren met producten van FAULHABER”.