PSV kiest met ingang van komende zomer voor een innovatieve, vernieuwende samenwerking met het bedrijfsleven. ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbinden zich onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven als premium partner aan PSV. Zij gaan samenwerken op het snijvlak van innovatie, vitaliteit, entertainment, talentontwikkeling en -werving. De partijen hebben de ambitie om samen de regio nóg prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie. Deze hechte regionale samenwerking komt als Metropoolregio Brainport Eindhoven tot uiting op de shirts van PSV. “Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio”, aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV.
Aantrekkingskracht van de regio
Namens de partners vertelt Henk Valk, CEO Philips Benelux, over de samenwerking: “Alle bedrijven in de regio bouwen mee aan het merk Brainport Eindhoven als innovatieve top-technologieregio van wereldformaat. We delen daarbij één grote uitdaging: het aantrekken en behouden van talent. Daarnaast willen we investeren in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners, zodat we de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio kunnen versterken. Door onze krachten te bundelen staan we internationaal sterker.”
Valk constateert dat PSV meer is dan voetbal. “PSV verbindt”, vervolgt hij. “De club zit in de harten van heel veel mensen in de regio, in Nederland en over de hele wereld. Philips, ASML, High Tech Campus Eindhoven, Jumbo Supermarkten en VDL Groep floreren en behoren inmiddels tot de top in hun vakgebied. We halen onze inspiratie uit een gezamenlijk verleden en samen maken we de toekomst. Door middel van deze innovatieve samenwerking kunnen we dat aan een nog breder publiek laten zien.”
Voorbeelden
In de voorbije maanden zijn er reeds projecten ontwikkeld die de kracht van het nieuwe partnership onderstrepen. Zo heeft PSV een vitaliteitsprogramma onder de naam van PSV+, waarvan medewerkers van ASML gebruikmaken. Met Jumbo wordt samengewerkt in het Foodcoach- programma. Philips en PSV vinden elkaar op de domeinen gezondheid en innovatie. Onder andere het nieuw te bouwen sports performance center op De Herdgang brengt deze ambitie tot uiting. Ook zal PSV ingezet worden als publiekstrekker op internationale podia om de aandacht op de kansen voor talent en bedrijven in de Brainport Regio te vergroten. Het internationaal promoten van het vestigingsklimaat voor techbedrijven is voor High Tech Campus Eindhoven een voornaam thema binnen de nieuwe samenwerking. VDL zal onder andere de marketing slagkracht van PSV benutten om het werken in de techniek te blijven stimuleren.
Investeren in
leefomgeving
De stichting Brainport en de gemeenten die daar deel van uitmaken, investeren
zelf geen geld in de samenwerking met PSV. John Jorritsma, voorzitter van
stichting Brainport en burgemeester van de stad Eindhoven: “Deze samenwerking
maakt ons trots! PSV is een club van iedereen, nationaal en internationaal
vermaard. In Brainport Eindhoven werkt het bedrijfsleven uit de hele regio nauw
samen met kennisinstellingen en de overheid. Die samenwerking brengt banen en
welvaart voor iedereen in de regio. Zorgt ervoor dat iedereen in de regio
profiteert. Samenwerken met PSV is daarom een logische en slimme stap. Samen
zorgen we er voor dat de nationale en internationale aantrekkingskracht van
Brainport Eindhoven verder wordt versterkt, in het voordeel van iedereen.”