Noordhoff Uitgevers en Golden Egg Check lanceren strategische samenwerking om het effect van onderwijs & ondernemerschap te verhogen. Dinsdag 25 april werd de samenwerking officieel bekrachtigd. Door de jarenlange ervaring en het netwerk van Noordhoff te combineren met de software van Golden Egg Check krijgt ondernemerschapsonderwijs een nieuwe dimensie. Learning by doing, interactie met de beroepspraktijk en het ontzorgen van de docent staan daarbij voorop, aldus een persbericht van de twee organisaties.
De Golden Egg Check software ondersteunt ondernemers bij het ontwikkelen en valideren van business plannen voor hun ideeën en het aansluiten van investeerders. In de afgelopen jaren is Golden Egg Check ‘een zeer gerespecteerde’ tool geworden in het bedrijfsleven en wordt door een groot aantal ondernemers, investeerders en incubators gebruikt. Inmiddels maken onderwijsinstellingen ook gebruik van Golden Egg Check om studenten te onderwijzen in ondernemerschap en te ondersteunen bij het maken van een business plan. Noordhoff Uitgevers is voortdurend op zoek naar mogelijkheden voor vernieuwing en waardevolle innovaties voor het onderwijs. Het volledig digitale, adaptieve productaanbod van Golden Egg Check sluit naadloos aan bij de gepersonaliseerd leren strategie van Noordhoff Uitgevers.
De bedrijven willen samen via de schaalgrootte en marktpositie van Noordhoff het potentieel van Golden Egg Check maximaal benutten en uitbreiden. Hiermee wordt het effect van ondernemerschapsonderwijs sterk verhoogd en de ontwikkeling van ondernemerschapsvaardigheden voor zoveel mogelijk studenten mogelijk gemaakt. Met de financiële investering van Noordhoff Uitgevers zal het bestaande product van Golden Egg Check worden doorontwikkeld tot een specifieke e-learning omgeving voor het onderwijs.
Jaap Beernink, medeoprichter van Golden Egg Check, is opgetogen over de bundeling van krachten: ‘Door samen te werken met een partij als Noordhoff Uitgevers hebben wij toegang tot de specialistische kennis en ervaring waarmee wij ons product geschikt kunnen maken voor de (hoger) onderwijsmarkt. Elke student met interesse in ondernemerschap verdient het om met deze tool te werken. Het stoomt je klaar voor de echte wereld en geeft je een goede basis om je plannen naar een hoger niveau te brengen. Deze samenwerking stelt ons bedrijf daarnaast in staat om sterk te versnellen en op te schalen, twee noodzakelijke voorwaarden voor het bereiken van de beoogde impact op ondernemerschapsonderwijs.’
Ook Reinout van Tuyll, Financieel directeur van Noordhoff Uitgevers, is blij met de samenwerking: ‘De expertise en software van Golden Egg Check passen perfect in onze strategie om met nieuwe digitale leermethoden studenten nog beter voor te bereiden op de beroepspraktijk. Wij verwachten door deze bundeling van innovatief aanbod en expertise een nieuwe standaard neer te zetten in het (hoger) onderwijs.’