AirFi maakt WiFi-kastjes die, in tegenstelling tot concurrerende systemen, eenvoudig geplaatst kunnen worden in vliegtuigen. Het systeem maakt vervolgens connectie zodra het toestel aan de grond staat om o.a. kranten, tijdschriften en websites op te halen. Deze zijn daarna offline beschikbaar gedurende de vlucht. Verder is het mogelijk om ook films te kijken, tax-free te shoppen en de vluchtroute te volgen.
Het grote verschil met traditionele systemen voor internet in vliegtuigen is de laagdrempelige plaatsing. Waar normaal een volledig systeem moet worden ingebouwd kunnen de AirFi-kastjes simpelweg in een vliegtuig worden gelegd. Door het inbouwen van een traditioneel systeem staat een toestel gemiddeld drie dagen aan de grond. Daarbij komt dat een dergelijk systeem zeer zwaar en prijzig is, een AirFi-kastjes weegt één kilo en heeft een vaste prijs van € 10.000 per kastje per jaar. Een gemiddeld chartertoestel kan met twee kastjes toe, een Boeing 747 met vijf.
In totaal is AirFi met een investeringsronde van €7,5 miljoen bezig. Het grootste gedeelte daarvan, €5 miljoen, zal via een obligatieplaatsing aan de Euronext gaan. Gedurende het toestemmingstraject mogen er geen uitspraken worden gedaan over de interesse in de obligatie maar volgens geruchten is het grootste gedeelte al volgeschreven. Van de overige kapitaalbehoefte is €1,3 miljoen opgehaald bij het Mainport Innovation Fund en een aantal informals. Het MIF heeft inmiddels een tweede fonds opgericht (MIF II) waarin Schiphol en KLM participeren en dat wordt bestuurd door NBI-investors. Over de overige €1,2 miljoen wordt op dit moment onderhandeld met een aantal strategische partners.