Productiebedrijven in alle sectoren zijn momenteel bezig met het zoeken naar de juiste strategie voor digitale transformatie voor hun onderneming en op het complexe gebied van smart factories heeft elk bedrijf weer andere behoeften. Om zijn klanten nog effectiever te ondersteunen tijdens hun digitaliseringstraject heeft Rockwell Automation zijn eerste Customer Center voor The Connected Enterprise in de EMEA regio geopend. Dit centrum is gevestigd in de Duitse technologiestad Karlsruhe.
The Connected Enterprise benadering van Rockwell Automation biedt klanten een volledig uitgekristalliseerd concept dat hen in staat stelt om alvast aan de slag te gaan met het implementeren van diverse smart factory componenten. Het Customer Center biedt bedrijven een ideaal platform om de voordelen van digitalisering op interactieve wijze in de praktijk te ervaren en om strategieën op maat te ontwikkelen in samenwerking met Rockwell Automation. Met het nieuwe Customer Center breidt Rockwell Automation zijn aanwezigheid in de EMEA regio uit. Het benadrukt hiermee ook het strategische belang van deze markt voor zijn onderneming.
Rockwell Automation heeft het concept van The Connected Enterprise reeds met succes toegepast in zijn eigen productiefaciliteiten in het kader van zijn eigen digitaliseringstraject. Klanten kunnen via het Customer Center een beroep doen op de expertise en ervaring van Rockwell Automation en de voordelen van digitalisering in de praktijk zien. In theorie hebben bedrijven oog voor het potentieel van de smart factory. Een hechtere koppeling tussen productie- en ICT-systemen vergroot de efficiëntie, reduceert de kosten en maakt de tijd van het personeel vrij. Dankzij intelligente bewakingsfunctionaliteit en transparante processen kunnen bedrijven te allen tijde beschikken over een gedetailleerd overzicht van al hun productieactiviteiten. Een smart factory stelt hen in staat om hun processen te optimaliseren en snel op veranderende marktomstandigheden te reageren zonder concessies te doen aan de productkwaliteit. Op deze manier kunnen zij concurrerend blijven. Het Customer Center van Rockwell Automation laat zien welke kansen digitalisering te bieden heeft. Bezoekers krijgen interactieve demo’s en toepassingsvoorbeelden te zien. Daarnaast kunnen ze de activiteiten binnen de productiefaciliteiten van Rockwell Automation live volgen en krijgen ze toegang tot real-time productiedata. De specialisten van Rockwell Automation kunnen hen advies op maat bieden in aansluiting op hun specifieke bedrijfsbehoeften en aangeven wat de beste manier is om smart factory componenten te implementeren.
Het Customer Center in Karlsruhe laat bezoekers zien hoe de holistische Connected Enterprise benadering in de praktijk kan worden toegepast. Het helpt hen daarnaast om de productie- en ICT-systemen binnen hun organisatie op veilige wijze te verbinden. Deze benadering maakt gebruik van het brede aanbod van oplossingen en diensten van Rockwell Automation. Dit omvat alles van netwerk- en beveiligingsinfrastructuren op basis van in de praktijk bewezen branchestandaarden tot de integratie van productie- en ICT-systemen op zakelijk niveau.
In de toekomst zal het ook trainingssessies verzorgen voor klanten, interne medewerkers en leden van het PartnerNetwork van Rockwell Automation. Verder zal het seminars voor studenten organiseren over actuele onderwerpen zoals smart factories, big data en Internet of Things.