Begin vorig jaar opende Turck, ambassadeur voor Smart Industry, een test-, demonstratie- en opleidingscentrum, het Turck Automation Solution Center (TASC). ‘Voor iedereen die geïnteresseerd is in Smart Industry: klanten, eigen medewerkers en studenten/stagiairs’, vertelt salesmanager Marcel Vennemann. Zo zocht een mondiale food-speler een betrouwbare analyse van de productkwaliteit tijdens productie. ‘Hierbij worden op hoge snelheid veel data gegenereerd en wij hebben samen met de klant een systeem gebouwd dat de data modulair koppelt aan bovenliggende systemen. In het TASC kunnen we de praktijk goed simuleren om de haalbaarheid in te schatten.’
Turck profiteert ook zelf van het ambassadeurschap. ‘Goed naar klanten luisteren helpt ons onze eigen producten te ontwikkelen. Door nieuwe technieken te delen, worden we dus allebei sterker. Dat is ook de enige manier voor de Nederlandse industrie om voorop te (blijven) lopen: kennis delen.’ De doelstelling van Smart Industry – de Nederlandse industrie versterken door maximaal gebruik te maken van de nieuwste ict – past precies in de visie van het Zwolse bedrijf. ‘Wij willen organisaties helpen om met slimme automatisering nieuwe uitdagingen aan te gaan en zo te komen tot innovatieve industriële oplossingen voor het bouwen en toepassen van machines. Zodat zij in staat zijn flexibel met de hoogst mogelijke capaciteit en beschikbaarheid tegen de laagst mogelijke kosten te produceren’, aldus Vennemann.