Veel oem’ers hebben de eigen organisatie en hun keten goed voor elkaar: in goede samenwerking met hun suppliers slagen ze erin hun product in hoog tempo te ontwikkelen, te produceren en bij de klant af te leveren. Maar de time-to-market wordt almaar korter en de klant wispelturiger. Wat een half jaar geleden nog een gouden technologie leek, is nu achterhaald. En de bestelling van twee weken geleden is vorige week weer gewijzigd; alleen de afleverdatum is dezelfde gebleven. Wat kan een oem’er nog meer doen dan steeds grotere risico’s nemen met zijn innovatie-investeringen voor de lange termijn. Wat kan hij nog meer doen dan eindeloos flexibiliseren om de kortetermijn-vraagveranderingen op te vangen? Kan hij vraagveranderingen op de lange én de korte termijn beter voorspellen. De rol van de klant – met diens kennis van de markt – daarin lijkt cruciaal, maar wil hij die vervullen? En hoeveel soelaas bieden digitale forecastingstools?
Sterk staan in snelle markten: Flexibiliseren én informeren
0
Share.