Een onderzoek naar ‘het hoe’ van servitisering zat al in de pen. Maar door COVID-19 is dit onderzoek alleen maar relevanter geworden. Want zelfs onze overheid roept het bedrijfsleven op om bestaande business modellen te heroverwegen.
Servitisering is nu juist één van de mogelijkheden voor technische bedrijven om met betaalde diensten een nieuw business model te ontwikkelen. Maar welke competenties heb je nu business wise nodig om stappen op de ladder van servitisering te kunnen zetten.
Samen met Dr Raymond Loohuis (Universiteit Twente) doet STEM Industrial Marketing Centre hier onderzoek naar. Daarbij wordt voor het eerst ook gekeken naar de relatie tussen de mate van marktgerichtheid en de benodigde bedrijfscompetenties van technische bedrijven.
Meedoen aan dit onderzoek kost u tussen de 8 en 10 minuten maar levert ook wat op. Al is het maar dat de vragen prikkelen tot nadenken. Maar natuurlijk worden de resultaten ook gedeeld in een artikel in Link Magazine. En, kunt u zelfs deelnemen aan een speciale masterclass met Dr Raymond Loohuis over dit onderzoek en de rol van servitisering in het business model van de toekomst van technische bedrijven.
Wilt u hier ook meer van weten en de bevindingen en aanbevelingen ontvangen? Doe dan direct mee met dit onderzoek