Ruim 100 nominaties zijn er in de tweede ronde van de Dutch Industrial Suppliers and Customer Awards 2019, in samenwerking met ISAH Business Software & ING, en opvallend daarbij dit jaar is het grote aantal bedrijven dat in beide toeleverancierscategorieën is genomineerd. De top-vijf in elk van de drie categorieën gaat door naar de finale die wordt gehouden op 21 november 2019 in Utrecht bij Boerderij Mereveld, voorafgegaan door een spetterende talkshow ‘Wat wil de klant?’ met boeiende gasten, dit jaar voor het eerst onder leiding van de altijd scherpe Henk Volberda (UvA) en zijn alerte en aimabele partner on stage Carolien Meijer (Bronkhorst High-Tech).
Talkshow: Wat wil de klant?
Vier industriële topondernemers schuiven aan voor een interview op het scherp van de snede tijdens het seminar van de achttiende editie van de Dutch Industrial Suppliers & Customer Awards (DISCA’19). Een van hen is Henk Hanskamp van Hanskamp AgroTech uit Doetinchem, ontwikkelaar van technische oplossingen voor de melkveehouderij, de Achterhoek Open Innovatieprijs. En het bedrijf eindigde net voor de zomer in de top 3 van de Nederlandse Innovatie Monitor 2019. Hanskamp maakt ‘unieke producten in zijn hoekje van de wei’, aldus directeur Henk Hanskamp. Het CowToilet bijvoorbeeld, een innovatief automatisch urineersysteem voor koeien. Ook aan tafel Hans van Wijngaarden, eerder werkzaam voor en een van de oprichters van Philips Digital Pathology. Daar legde hij de basis aan een systeem dat het werk van pathologen een stuk efficiënter moet gaan maken. Momenteel is hij bezig met het opstarten van Xyall BV op het gebied van moleculaire pathologie. Eveneens schuift aan Carel van Sorgen, baanbrekend ondernemer en oprichter van 247TailorSteel in Varsseveld, specialist in op maat gesneden platen, buizen en kantdelen. De vierde gast is Robert van Dorst, managing director van Cremer Speciaalmachines, bouwer van machines die razendsnel medicijnen, maar ook snoepjes en andere foodproducten kunnen tellen. Zij worden geïnterviewd door de altijd assertieve, maar tegelijk aimabele talkshowhost en UvA-hoogleraar Henk Volberda. Zijn alerte partner op het podium is Carolien Meijer, manager strategic marketing bij Bronkhorst High-Tech in Ruurlo.
Het slaan van de brug naar de klant lijkt vaak zo eenvoudig, maar is dat absoluut niet. Komen tot de kern van wat die werkelijk wil, vereist vaak een intensieve zoektocht. Natuurlijk moeten daarin het directe contact met die klant centraal staan, maar vaak wordt dat verwaarloosd, vanuit de overtuiging : ‘We weten wel wat hij wil.” Terwijl de klant zich dat vaak zelf niet eens bewust is. En het maakt natuurlijk ook nogal uit of je met de engineer, de business developer of de inkoper van de klant praat. Vergt het achterhalen van die behoeften niet een continu, interactief proces dat je zo dicht mogelijk bij die behoeften moet brengen?
Aansluitend op de talkshow en netwerkborrel, tijdens het diner zullen de Dutch Industrial Suppliers and Customer Awards in de categorieën Best Knowledge en Best Logistics feestelijk worden uitgereikt aan twee toeleveranciers, die zich bij hun eigen klanten en jury hebben weten te onderscheiden met hun proactieve opstelling, hun voortdurende inzet om product- en productietechnologie verder te verbeteren, leverbetrouwbaarheid te verhogen en kostprijs en doorlooptijd te reduceren. Ook reiken wij dit jaar voor de achtste maal op rij de Best Customer Award uit, een prijs voor die klant, die zijn leveranciers de ruimte geeft voor het ontplooien van hun sterktes, die gericht is op gelijkwaardige ‘lange termijn-samenwerking’, open in de communicatie en afspraken nakomt.
Wij verwelkomen u graag op donderdag 21 november 2019 in Boerderij Mereveld te Utrecht. Uw aanmelding zien wij graag voor 4 november aanstaande tegemoet.
Met vriendelijke groet,
John & Mireille van Ginkel
Link Magazine