Rubix is de nieuw naam waarmee de IPH-Brammer Group, een grote Europese leverancier van industriële producten en oplossingen, de markt opgaat. De naamswijziging reflecteert de ambitie van het bedrijf om ‘een transformatie aan te brengen’ voor haar klanten in de levering van industriële producten en oplossingen door heel Europa, aldus het bedrijf in vandaag in een perscommuniqué.
‘Ons nieuwe merk past bij onze ambitie om onze klanten op een slimmere manier te helpen en er voor te zorgen dat hun bedrijven goed blijven lopen’, aldus ceo Martin Gaarn Thomsen.
IPH-Brammer kwam in september 2017 voort uit een fusie van IPH en Brammer, na de overname van IPH in september 2017 en de eerdere overname van Brammer door Advent International. Bij het samenvoegen van de twee groepen werd IPH-Brammer aangenomen als tijdelijke naam voor de groep tijdens de integratiefase. Het is altijd de intentie geweest om een nieuw merk en een nieuwe identiteit op te zetten die uit moeten dragen waar het nieuwe bedrijf voor staat: vooruitgang. De ceo van de groep, Martin Gaarn Thomsen, sinds april in functie, zegt hierover: ‘Het lanceren van de nieuwe merknaam voor onze groep is het begin van een compleet nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf. We zijn een nieuw bedrijf dat de ambitie heeft om onze branche te transformeren en dat haar klanten innovatieve services en voorstellen wil bieden die waarde toevoegen. Ons nieuwe merk past bij onze ambitie om onze klanten op een slimmere manier te helpen en er voor te zorgen dat hun bedrijven goed blijven lopen.’
‘De Europese distributiemarkt voor industriële producten is erg gefragmenteerd en biedt zowel potentie voor groei als voor goede marges. Hier ligt voor ons een reële mogelijkheid om onze klanten waarde te bieden buiten de producten om. Met ons ongeëvenaarde netwerk, wat ons dichter bij de klant brengt in elke uithoek van Europa, en met technische specialisten die de vaardigheden en handigheid hebben om waarde toe te voegen aan onze services, creëren we een nieuw bedrijf waarin we dingen totaal anders aanpakken. De nieuwe naam Rubix, verwijst naar ons probleemoplossend vermogen en de creatieve, menselijke aanpak die wij hanteren om oplossingen aan te dragen voor onze klanten’, aldus de ceo.
Rubix is de paraplunaam voor de groep. In de meeste landen zullen de lokale merken blijven bestaan en zal Rubix fungeren als een endorser om klanten er op te wijzen dat deze merken deel uitmaken van een groter Europees netwerk.
Met een omzet van meer dan €2,2 miljard in 2017, en meer dan 650 locaties door heel Europa, is het Rubix naar eigen zeggen de grootse leverancier van industriële onderhouds-, reparatie- en revisieproducten (MRO) en -diensten in Europa. Vanuit meer dan 650 locaties in 23 landen, helpen 8000 werknemers een ’topassortiment’ aan industriële producten en services te identificeren, installeren en leveren aan meer dan 220.000 klanten. Het bedrijf is de nummer één distributeur van lagers, transmissies en automatisering, hydrauliek, machines, montage, gereedschappen en veiligheidsuitrusting. Tot de belangrijkste merken behoren: Biesheuvel Techniek, Brammer, Buck & Hickman, Giner, Julsa, Minetti, Montalpina, Novotech, Orexad, Robod, Syresa en Zitec.