Voor Anticimex, dat met vierduizend medewerkers actief is in zeventien landen, is optimale klantenservice van vitaal belang. Daarom ontwikkelde het bedrijf het Anticimex SMART-concept. Hierbij zet de dienstverlener digitale ongediertevallen in, die via sensors zijn verbonden met het internet. Bij beweging of wanneer de batterij bijna leeg is, stuurt de sensor automatisch een melding via het internet. Anticimex heeft wereldwijd meer dan 20.000 vallen geïnstalleerd.
Servicemedewerkers krijgen automatisch bericht wanneer val bezocht moet worden, wat leidt tot lagere kosten en betere dienstverlening aan klanten
Om de klantenservice verder te optimaliseren, nam Anticimex IFS IoT Business Connector in gebruik. Die zet data die vanuit de vallen wordt doorgegeven, om in acties in IFS Applications. Dat gebeurt met behulp van de analysefunctionaliteit in Microsoft Azure. Anticimex koppelde in de eerste fase in Finland drieduizend digitale vallen aan het internet.
Anticimex, de wereldwijde specialist in ongediertebestrijding, zet IFS IoT Business Connector™ in om data uit elektronische ongediertevallen direct om te zetten in serviceacties in zijn IFS Applications™-omgeving.
Dankzij de connector creëert IFS Applications automatisch serviceopdrachten voor medewerkers. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer batterijen vervangen moeten worden of een medewerker een val moet leeghalen. Met IFS IoT Business Connector vindt dit proces volledig geautomatiseerd plaats. Anticimex kan direct actie ondernemen wanneer dat nodig is. Dit zorgt voor een betere klantenservice en het sneller en efficiënter uitvoeren van taken.
De volgende stap voor Anticimex is het uitrollen van IFS IoT Business Connector in meer landen ter ondersteuning van het Anticimex SMART-concept. Anticimex werkt ook aan de implementatie van IFS Mobile Workforce Scheduling™ voor het optimaliseren van werkschema’s en routes voor de servicemedewerkers. Daarmee kan het bedrijf de serviceniveaus nog verder verbeteren.
“Dit is echte digitale transformatie voor Anticimex. Wij zien een enorm potentieel in de inzet van IoT bij het bieden van intelligente oplossingen voor ongediertebestrijding. Die zorgen zo voor optimale klantenservice, tijd- en geldbesparing, en beschermen bovendien het milieu”, zegt Anticimex-CIO Daniel Spahr. “Door sensordata via IFS IoT Business Connector door te sturen naar IFS Applications, kunnen we veel snellere service bieden en zelfs proactief optreden voordat problemen ontstaan.”
Dan Matthews, CTO van IFS: “Het project bij Anticimex is een uitstekend voorbeeld van hoe IFS klanten helpt bij het ontwikkelen van IoT-oplossingen. Die stellen klanten niet alleen in staat om IoT-data te verzamelen en te analyseren, maar zorgen er ook voor dat er op basis van die data automatisch actie ondernomen kan worden. Zo is te bouwen aan een nog meer servicegeoriënteerde en kosteneffectieve organisatie.”