Cards PLM Solutions heet nu officieel Emixa

0

De bedrijfsnaam cards PLM Solutions bestaat niet meer. Sinds begin dit jaar heet het bedrijf officieel Emixa. Onder die merknaam werkt het nauw samen met vijf andere digitale transformatiebureaus (Magnus Digital, Appronto, Dimensys. LMtec en OnePLM) om klanten een one-stop-shop te kunnen bieden op het gebied van PLM, ERP en low-code. Erik Burghoorn, oprichter van het voormalige cards PLM Solutions, vertelt hoe hij in 2021 zijn aandelen in het bedrijf verkocht aan private equity-partij Holland Capital. ‘Van daaruit ontstonden gesprekken met andere partijen onder de vlag van Holland Capital om te onderzoeken of we de werelden van Mendix, SAP en Siemens bij elkaar konden brengen. Dat hebben we eind 2021 gerealiseerd in een holding die we een jaar later de naam Emixa gaven.’ Er traden vervolgens nog twee bedrijven toe tot dat consortium. ‘Tot eind vorig jaar opereerden alle afzonderlijke organisaties nog onder hun eigen naam met de toevoeging ‘part of Emixa’. Maar de afgelopen vier tot vijf maanden hebben we alles gerebrand naar één merknaam. Dat was een flinke klus, maar is goed gelukt.’

De 1-daagse masterclass vindt opnieuw plaats op woensdag 17 april en donderdag 3 oktober 2024. Aanmelden en informatie.

De rebranding betreft zowel de externe communicatie richting klanten en partners, maar ook de interne integratie en het organiseren van de verschillende entiteiten. Er is een centrale website die de afzonderlijke bedrijfswebsites vervangt, van ieder pand is het originele logo vervangen door het Emixa-logo en intern wordt er hard gewerkt aan de cultuur. Emixa heeft nu zo’n 530 professionals in Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Groot-Brittannië. De producten zelf worden aan de achterkant niet op softwareniveau geïntegreerd. ‘Onze meerwaarde ligt in onze kennis en expertise over hoe de producten van Siemens, SAP en Mendix met elkaar te koppelen zijn bij een klant, aangevuld met managementconsultancy, integratie en data en analytics’, legt Burghoorn uit.

‘Het voornaamste dat we met deze rebranding willen bereiken, is dat we onderling nauwer gaan samenwerken, bijvoorbeeld op het gebied van cross-selling’, aldus Burghoorn. ‘We merken dat klanten daar behoefte aan hebben en meerwaarde zien in zakendoen met één partij die meerdere oplossingen kan leveren. Dat geeft rust.’ Het is dus niet zo dat salesprofessionals van de ene organisatie nu de oplossingen van een ander moeten gaan verkopen, of dat ze in alle producten thuis hoeven te zijn, zegt Burghoorn. ‘We werken in wat we practices noemen, waarbij iedere practice zijn eigen specialisme heeft. Maar door de rebranding zijn we herkenbaar voor onze klanten én kunnen we snel de gewenste specialisten via onze andere practices bijschakelen.’

Daarnaast biedt de rebranding volgens Burghoorn ook kansen op het gebied van personeel, zowel voor de huidige als nieuwe medewerkers. ‘Er is nog steeds een war on talent op de IT-arbeidsmarkt. We merken nu al aan het aantal sollicitaties dat mensen het aantrekkelijk vinden om bij een grote organisatie te werken waar ze carrière kunnen maken, zowel lokaal, nationaal als internationaal.’

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Verified by ExactMetrics