Industriële marketing, daar zijn we dagelijks mee bezig bij STEM. Maar wat is nu eigenlijk de status van marketing in technische B2B-bedrijven? Daarover hebben we de afgelopen weken diverse gesprekken gevoerd met B2B-marketingprofessionals. Op basis daarvan trekt Jos Fleischeuer in zijn nieuwe blog al een eerste conclusie: ‘de ideale marketingafdeling bestaat niet’. Maar ook komt het beeld naar voren dat er ruwweg drie manieren zijn hoe technische bedrijven hun marketing organiseren.
Lees hier het hele blog >
En hoe zit dat bij uw organisatie? Hoe is de marketingfunctie en de rol van marketing in uw technische B2B-organisatie ingericht? Daarom vragen we u mee te doen aan ons onderzoek naar ‘de status van marketing in technische bedrijven’. Het invullen van de vragenlijst kost minder dan vijf minuten. Ga direct naar het onderzoek >
Resultaten
Deelnemers ontvangen zonder meer de resultaten van dit onderzoek. U hoeft daarvoor alleen uw e-mailadres in te vullen na afronding van het onderzoek.
De resultaten presenteren we ook tijdens een masterclass op donderdag 7 december. Intereresse om daarbij aanwezig te zijn? Laat het ons weten. Een eerste keer kennismaken met de activiteiten van STEM Industrial Marketing Centre tijdens een masterclass is gratis.
Overige activiteiten
Tevens kunt u de komende weken nog deelnemen aan een aantal workshops. Of aan één van onze opleidingen die begin 2018 op het programma staan. Bekijk hiervoor ons overzicht van aankomende activiteiten of klik hieronder op de activiteiten die we speciaal voor u uitgelicht hebben:
- Open B2B marketing, sales & innovation coffee: zakelijk groeien – vrijdag 17 november
Tijdens deze ‘open marketing, sales & innovation coffee’ gaan we aan de hand van de groeistrategieën matrix van Ansoff aan de slag om te bepalen waar en hoe u met uw organisatie groei kunt realiseren.
- Kennismakingsworkshop Customer Journey in B2B – woensdag 22 november
Wat zijn ’the moments of thruth’ in de contacten van uw klanten en potentiële opdrachtgevers met uw organisatie, die alles bepalend zijn voor hun Customer Experience? - Proefcollege Industrial Business Marketing & Sales – donderdag 23 november
Kom zelf kennismaken en ervaren of deze opleiding past bij uw persoonlijke ontwikkeling of tip uw collega’s / medewerkers. - Mini-workshop: klantinzicht biedt meer resultaat bij bestaande klanten – woensdag 29 november
Weet u welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? Inzicht in het klantenbestand biedt uitzicht op het realiseren van meer resultaat (afzet/omzet en marge) bij bestaande afnemers.
Graag tot ziens tijdens onze masterclass of één van onze andere activiteiten.