Farmertronics start nieuwe crowd funding campagne

0

Begin vorig jaar is Farmertronics  een online equity crowd funding campagne gestart om financiering te verwerven voor de ontwikkeling en vermarkting van de e-Trac, een full electric onbemande lichte trekker geschikt voor de fruitteelt. ‘Die campagne mislukte omdat we eigenlijk nog wat te vroeg waren’, blikt cto Thieu Berkers terug. Maar nu acht hij de tijd wel rijp. Daarom is Farmertronics onlangs met een Europese reward crowd funding campagne gestart:  ‘Hier doen nog 53 andere Europese food en agtech startups aan mee. Deze campagne loopt tot het einde van dit jaar. Wie dan bij de eerste 10 eindigt met het meest opgehaalde geld, krijgt van de Europese commissie nog een keer 100.000 euro extra bij gestort en mag door gaan voor het vervolg, een equity crowd funding campagne’, vertelt Berkers. ‘In de eerste ronde werden we 25ste van de 100 en kregen daarvoor 2.000 euro om ons voor te kunnen bereiden op de reward crowd funding campagne die nu dus loopt.’

Partijen die een bijdrage storten kunnen kiezen uit 5 rewards, van een koffiemok met Farmertronics logo en afbeelding van de eTrac tot een bezoek aan de Philips Fruittuinen in Eindhoven waar in september van volgend jaar een eerste prototype van de eTrac gedemonstreerd moet gaan worden. Deze Fruittuinen is ook de test omgeving voor de eTrac. ‘Na de fruitteelt waar we ons eerst op richten’, blikt Berkers verder vooruit, ‘zal later de groenteteelt volgen. In september 2019 hopen we een volledige demo van de eTrac te kunnen geven om vanaf 2020 met verkoop en productie te kunnen starten. Onze planning is 2 jaar gaan schuiven. De gehele opstart van Farmertronics en de ontwikkeling van de eTrac bleek toch meer tijd te kosten dan we van tevoren hadden ingeschat.’

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Verified by ExactMetrics