WEMO versterkt de verkoopstrategie en zet eigen vestiging op voor de Noord-Amerikaanse markt.

0

WEMO ontwerpt, bouwt, verkoopt en onderhoudt al meer dan 20 jaar snelle en flexibele productielijnen voor het verwerken van plaat metaal voor de Noord-Amerikaanse markt. Dit doen ze vanuit hun kantoor en productiefaciliteit in Nederland. Deze installed base in combinatie met recente verkopen van WEMO-oplossingen in deze regio en het feit dat WEMO een enorm marktpotentieel ziet voor hun productportfolio in deze enorme groeimarkt, heeft geleid tot een verandering in de verkoopstrategie om de huidige groei te versnellen.

Er is een veelvoud aan redenen voor WEMO om zijn focus op de Amerikaanse markt te vernieuwen. Allereerst kan WEMO voldoen aan de huidige behoefte in de markt door oplossingen aan te bieden voor het verwerken van plaatmetaal welke om kunnen gaan met een hogere output en meer flexibiliteit binnen een productfamilie. Bovendien is er een groeiende vraag naar staalproducten. Om in een vroeg stadium kansen te zien en om de huidige groei te versnellen, streeft WEMO naar een onafhankelijke en proactieve marktbenadering.

Jeff Hagelen, CEO van WEMO.

‘De hoogwaardige en innovatieve oplossingen die we aanbieden voor de plaat verwerkende industrie, hebben een uitstekende productiviteit, extreem hoge nauwkeurigheid en reproduceerbaarheid binnen productfamilies. Een perfecte oplossing voor bedrijven die behoefte hebben aan een goede prijs per product, flexibiliteit en hoge productiviteit in een veeleisende markt’, zegt Jeff Hagelen, CEO van WEMO.

WEMO heeft een team van ervaren medewerkers uit hun gelederen toegewezen om de nieuwe basis overzee op te zetten. Aan het hoofd staat de Vice President van Business Development, Johan Poorthuis. Het toegewezen team bestaat uit Sales Engineers, Service Engineers en Marketing medewerkers en daarnaast een Office Support-structuur.

‘We missen een fysieke basis in de VS. We gaan een WEMO-verkoopteam samenstellen, evenals een toegewijde serviceorganisatie, in Noord-Amerika, die dagelijks zeer actief bezig gaat met de eisen van de klant, campagnes, bezoeken en follow-up, om ervoor te zorgen dat we de markt doorgronden, kansen lokaliseren en de beoogde groei mogelijk maken’, stelt Johan Poorthuis, VP Business Development die zich specifiek richt op de ontwikkeling van de Amerikaanse en Canadese markten.

‘Ons uiteindelijke doel is om een volwaardige en onafhankelijke WEMO Noord-Amerika vestiging voor verkoop en service op te zetten met gepassioneerde WEMO-collega’s die samen met onze klanten impact maken! Om dat doel te bereiken hebben we de samenwerking met onze agent Automated Fabrication Systems (AFS) stopgezet. AFS heeft enorm bijgedragen aan de erkenning van het merk WEMO op de Noord-Amerikaanse markt,  waarvoor ik oprecht dankbaar ben’, concludeert Jeff Hagelen, CEO van WEMO.

De belangrijkste focus van WEMO ligt op klanten binnen vijf sectoren: legbordstellingen, stalen kasten, stalen deuren, plafondpanelen en systeemwand panelen. WEMO streeft ernaar om hun operatie begin 2020 werkend te hebben.

 

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics