Unilever en JADS gaan samenwerken op gebied van data science om in- en verkoopstromen in kaart te brengen

0

Gisteren hebben Unilever Foods R&D en de Jheronimus Academy of Data Science(JADS) een intentieverklaring getekend om meer samen te werken op het gebied van data science. Door de intensievere samenwerking intensiveren zullen beide partijen op meer vlakken data gaan valoriseren en data uit meer bronnen combineren. Voorbeelden van andere databronnen zijn productiedata uit fabrieken, logistieke bewegingen, en in- en verkoopstromen.

Unilever zoekt continue naar nieuwe manieren om haar innovatie-proces te versnellen en consumenten op duurzame wijze steeds beter van dienst te zijn. Digitale transformatie en inzichten uit data spelen daarbij een steeds belangrijkere rol. De Jheronimus Academy of Data Science (JADS) houdt zich dagelijks bezig met onderwijs en onderzoek op het gebied van data science en agrifood. De strategische agenda’s van Unilever en JADS vullen elkaar daarom mooi aan en beide partijen zijn ervan overtuigd dat door samen te gaan werken op een aantal vlakken een bijdrage kan worden geleverd aan een betere toekomst.

Door de samenwerking krijgt Unilever Foods R&D toegang tot alle kennis en talent dat zich binnen JADS bevindt op het gebied van data science. Voor JADS is de samenwerking met Unilever interessant omdat dit unieke internationale domeinkennis meebrengt, interessante datasets oplevert, mogelijkheden voor studenten creëert en uitdagingen voor wetenschappers stelt.

JADS streeft vanuit haar missie naar data gedreven oplossingen voor maatschappelijke en economische vraagstukken. Unilever is een belangrijke speler in het ontwikkelen en uitrollen van oplossingen ten aanzien van een flink aantal belangrijke sociale uitdagingen. Op terreinen als duurzaamheid en het verminderen van de milieu-impact van voedselproductiesystemen gaan JADS wetenschappers en studenten graag samen met Unilever de uitdaging aan.

De samenwerking was al een tijd lang informeel van kracht. Al snel na de oprichting van JADS in Den Bosch is een project gestart vanuit het PDEng (Professional Doctorate in Engineering) Data Science programma en het Foods R&D team van Unilever in Vlaardingen. De kleinschalige, informele start heeft een solide basis gecreëerd voor een succesvolle langdurige samenwerking, die nu wordt opgeschaald en geïntensiveerd.

Het eerste project dat onder de formele samenwerking valt, onderzoekt de relatie tussen producten en de ervaringen ervan door consumenten. Dit vindt plaats door slimme data combinaties vanuit verschillende bronnen: data uit het lab en feedback data van consumenten.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics