Metaalindustrie en het internet: afstand tussen koplopers en achterblijvers groeit

0

De metaalindustrie staat er niet om bekend voorop te lopen op het gebied van internet, maar uit onderzoek van MCB blijkt dat de achterstand wel wordt ingelopen. Daarnaast valt een andere ontwikkeling op: het percentage dat zegt ‘niets met internet te doen’ neemt ook toe. Polarisatie dus.

MCB stelt bij elke meting van het klanttevredenheidsonderzoek (bij een groep die representatief is voor de metaalindustrie) één vraag over de ‘internetvolwassenheid’ van de respondent. Dit is gedaan aan de hand van een standaard model van Forrester: de ‘Forrester Social Technographics Ladder’. Mensen kunnen ‘klimmen’ op deze ladder van ‘inactives’ (onderste tree) tot ‘creators’ (bovenste), zie het model hiernaast. Door mensen te vragen wat ze op internet meestal doen, zijn ze op deze ladder in te delen. Forrester verzamelt deze data wereldwijd bij heel veel mensen, via een tool kun je de percentages per land en segment bekijken.

MCB heeft al drie jaar de ‘social technographics ladder’ meegenomen in haar onderzoek in de metaalindustrie, dus dat geeft een mooi beeld van de ontwikkeling in de tijd. Als je op deze link klikt kom je in ‘s-werelds eerste Prezi-graphic terecht, een bewegende infographic die in Prezi is gebouwd.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics