Leren door te participeren aan het onderzoek ‘Hoe organiseer je servitisering’

0

Servitiseren. Wellicht een duur woord voor het business model waarbij bedrijven producten verrijken met betaalde diensten. Servitiseren is echter meer dan het leveren van wat extra service. Het gaat er daarbij om meer klantwaarde te creëren met aanvullende diensten (services). Servitiseren betekent dat bedrijven de bestaande product-oriëntatie inruilen voor een service-oriëntatie.

Dat klinkt eenvoudiger dan het is. Alle reden voor Xander Stegehuis om daarom zijn promotie-onderzoek te wijden aan de vraag:  hoe organiseer je servitisering? Hoe kun je het proces eenvoudiger van de grond krijgen en implementeren. Want één ding is wel zeker: bedrijven die op de juiste wijze stappen richting servitisering zetten en weten te implementeren, verstevigen de lange termijn relaties met afnemers en realiseren betere bedrijfsresultaten.

Leren door te participeren!
Dit onderzoek wordt uitgevoerd samen met de Universiteit Twente, Universiteit van Cambridge, en Fontys Hogescholen. Daarnaast wordt nadrukkeljik samengewerkt met STEM Industrial Marketing Community en Link Magazine om bedrijven uit verschillende sectoren en branches in de maakindustrie bij dit onderzoek te betrekken en de informatie eruit te delen. Want deze samenwerking heeft betrekking op zowel de ontwikkeling van nieuwe kennis als terugkoppeling en implementatie van resultaten.

Lees Link magazine digitaal of vraag een exemplaar op: mireille.vanginkel@linkmagazine.nl’

Doe mee aan dit onderzoek
Lezers van Linkmagazine komen meer te weten over servitisering en de resultaten van het promotieonderzoek van Xander Stegehuis door actief deel te nemen aan dit onderzoek. Eerst al door de vragenlijst in te vullen.

Maar ook daarna. Want laat je ook jouw e-mailadres achter na het invullen van de vragenlijst, dan nodigen we je uit om deel te nemen aan kennissessies, waarmee je direct meer leert over servitisering.

Klik hier om direct de vragenlijst in te vullen en bij te dragen aan dit onderzoek!

 

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics