KLM Cargo neemt innovatief sorteersysteem in gebruik

0

KLM Cargo neemt innovatief sorteersysteem in gebruik. Foto Paul Ridderhof

Ruim 2000 items per uur en meer dan 70 bestemmingen tegelijkertijd kunnen worden verwerkt door het nieuwe sorteersysteem dat KLM Cargo vandaag officieel in gebruik nam. Het systeem werd gebouwd in samenwerking met Lödige Industries en Vanderlande. De innovatieve sorter maakt een snellere afhandeling mogelijk van alle express, post en pharmaceutische zendingen.

E-commerce is een snel groeiende tak binnen vracht. Dit innovatieve systeem maakt het mogelijk om in te spelen op de sterke groei van post en express zendingen. Het is sneller en slimmer, waardoor wij nog betere service kunnen verlenen aan onze klanten.
Marcel de Nooijer, directeur KLM Cargo. Foto Paul Ridderhof

Bertholt Leeftink, directeur – generaal Bedrijfsleven en Innovatie van het ministerie van Economische Zaken en Kajsa Ollongren, wethouder Economie en Luchthaven van Amsterdam openden de sorter vandaag officieel samen met Marcel de Nooijer, directeur van KLM Cargo, en Pieter Elbers, CEO van KLM.

Air-France en KLM zijn wereldwijd de eerste luchtvaartmaatschappijen die voor de vracht een dergelijk sorteersysteem in gebruik nemen. In Parijs draait een soortgelijk systeem al sinds april 2015 met groot succes. KLM koos voor een zelfde soort systeem, maar maakte vanwege beperkte ruimte de nodige innovatieve aanpassingen.

Voor de bouw van een nieuwe pier door Schiphol moet een van de drie vrachtgebouwen van KLM Cargo gedeeltelijk worden afgebroken. De grote uitdaging bij de bouw van de sorter was om de bestaande processen binnen de vracht onder te brengen in 50% van de ruimte. Dit is onder meer gelukt door optimaal gebruik te maken van de hoogte van het bestaande gebouw. De opslagcapaciteit voor containers is verdubbeld zodat er ruimte is voor groei.

KLM is samen met Air France wereldwijd de vijfde vrachtcarrier van de wereld. Per jaar vervoeren KLM en partners 928 Kiloton vracht per jaar. Schiphol is na Frankfurt en Parijs de 3e Europese luchtvracht hub.

Share.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geverifieerd door ExactMetrics